twitter
rss


“Una WebQuests és una proposta didàctica de recerca, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, completa el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.”

Definició consensuada a les segones jornades de Webquest (2006)

El creador de les webquests, Bernie Dodge, les descriu com unes activitats orientades cap a la investigació en les quals part o tota la informació amb que l’alumne interactua prové de recursos educatius.



Totes les webquests es confeccionen seguint una mateixa pauta d’elaboració de manera que si en mirem diferents podrem veure que consten de les següents parts: introducció, tasca, procés, avaluació, conclusió, crèdits i guia didàctica.



Tipus de Webquest:

v Curta duració:
o Objectiu: l’objectiu educacional d’un Webquest a curt termini és l’adquisició i integració del coneixement d’un determinat contingut d’una o diverses matèries.

o Duració: és dissenyat per a ser acabat d’un a tres períodes de classe.


v Llarga duració:
o Objectiu: extensió i processament del coneixement (deducció, introducció, classificació, abstracció, etc.)

o Duració: entre una setmana i un mes de classe.


v Miniquest:
o Objectiu: és una versió de les Webquest que consta de tres passos: introducció (escenari), tasca i resultat (producte). És una bona manera d’iniciar l’alumne en la utilització de les TIC.

o Duració: es pot dur a terme en 50 minuts.


Aquí us deixo l’enllaç d’una webquest que vaig trobar i me va agradar:

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada